Marketing

Trend: Dit zijn de beste online marketing kansen tijdens corona

Online marketing

Nu we allemaal te maken hebben met deze enorme klap op de economie door de Corona Crisis die in maart 2020 de overhand in de wereld nam, is het niet meer altijd even gemakkelijk om je hoofd boven water te houden. Maar er zijn niet alleen maar beren op de weg. Je kunt juist ook de bedreigingen die er nu heersen in de markt waarop je actief bent omzetten in kansen waarmee je juist de bedrijfsvoering weer kan verbeteren. Er is onderzoek gedaan naar alle trends die er op dit moment spelen in diverse markten en welke kansen daaruit voortvloeien voor de online (digital) marketing kant. Er worden hiermee verschillende branches aangestipt welke kansen hebben om via die weg toch in een groei, of in ieder geval stabiel, te blijven. 

Kansen voor webshops

Omdat er steeds minder wordt verkocht aan fysieke producten tijdens deze crisis in de winkels is het juist beter om dit via de online kanalen aan te bieden. Omdat mensen liever niet naar buiten gaan en alles tegenwoordig vanuit achter de computer of de telefoon wordt besteld is dit een kans waar alle bedrijven met een webshop op kunnen inspelen. Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je boodschappen wil doen. Je kunt dit allemaal online bestellen en hoeft dus niet met een mondkapje tussen alle mensen de winkel door te struinen, maar je bestelt het gewoon online en kiest zelf een bezorgdatum. Dat is niet alleen voor supermarkten een kans, maar ook voor winkels die bijvoorbeeld nog geen webshop hebben. Nu is de tijd om daar in te gaan investeren! 

Wanneer de Corona Crisis weer voorbij is

Door nu te investeren in de online marketing en je klanten op die platformen te targetten, steek je niet alleen maar je investeringen nu in je zak, maar is dit ook een investering die je doet voor op de lange termijn. Als de crisis weer voorbij is heb je hier veel tijd en aandacht ingestoken en zijn de (potentiele) klanten bekend met jouw bedrijf en neemt de kans toe dat de omzet blijft stijgen. Ook wordt er verwacht dat na de crisis veel echtscheidingen worden doorgevoerd en er kinderen worden geboren. Dat betekent dat bedrijven daar met online marketing ook goed op kunnen gaan inspelen. Om zelf als bedrijf de trends die zich online voordoen goed bij te kunnen houden, kan je ook gebruik maken van de tool: Google Trends. Hiermee kan je dit zelf in de gaten houden en hier op inhaken indien nodig.

Ook voor jou

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *