Marketing

Zo maak je van je Facebook advertenties een succes

Facebook

Zoals je waarschijnlijk zelf ook wel weet is Facebook een van de grootste aanbieders van digitale advertenties op de wereld en beheerst het ook een groot deel van de mensheid. Vrijwel geheel de wereld kent het digitale platform en ook een groot deel van de wereld maakt hier gebruik van. Je kunt hier veel berichten van je vrienden zien, maar ook wordt er hier veel gebruik gemaakt van advertenties, wat hun business model is. Omdat er zoveel mensen hier gebruik van maken is het een ideale manier om ook jouw doelgroep hiermee te kunnen bereiken. Om je Facebook advertenties een succes te maken kan je heel veel verschillende dingen doen. Dat kan betreffen de pagina likes, de share values en daarnaast het aantal volgers dat je hebt et cetera. Per product, dienst en bedrijf is het weer verschillend waar je het meeste aandacht aan moet gaan besteden om er een succes van te maken en het bedrijf hiermee in een positief daglicht te zetten en daarmee een groei te stimuleren.

Hoe maak je een succesvolle advertentie op Facebook?

Om concreet deze vraag te kunnen beantwoorden worden er een aantal tips gegeven die je helpen met het verbeteren van de advertentie die je plaatst op dit digitale platform. De eerste tip die je wordt gegeven is het gebruik maken van afbeeldingen. Dat zorgt er namelijk voor dat mensen meer aandacht aan het bericht besteden. Staat er alleen maar een grote lap met tekst? Dan haken mensen snel af en swipen en scrollen ze door naar de volgende advertentie, zonde! Door een afbeelding te plaatsen behoud je de aandacht en vooral wanneer je kiest voor een lachende vrouw. Uit onderzoek is gebleken dat dit ervoor zorgt dat de advertentie vaker en langer wordt bekeken. Mensen worden hier vrolijk van en hebben hier affiniteit mee en zullen sneller de ads bekijken die je plaatst op Facebook.

Doelgroep vergroten

Een andere tip, naast de glimlachende vrouw, is het uitbreiden van je doelgroep. Door een kleine doelgroep te hanteren sluit je veel mensen uit. Hierdoor word je advertentie op Facebook namelijk maar aan een kleine groep mensen getoond en je hebt er altijd mensen tussen zitten die de advertentie niet bekijken. Door je doelgroep op dit platform te vergroten is de kans dat je de juiste mensen bereikt een stuk groter, dan wanneer je je compleet focust op een kleine doelgroep. Maak daarnaast gebruik van een goede call-to-action, waarin je de kijker hiervan aanspoort om iets te doen.

You may also like

Comments are closed.